christmascactus

януари 14, 2009

Електро-колела вече на масовия пазар!

Filed under: Спорт, la vita e bella — admin @ 1:48 pm

   Преди броени дни приятел ми разказа за нещо тотално сензационно, което набира все по-голяма популярност и вероятно до няколко месеца ще е стигнало и до нас – електрически задвижвано колело! С литиево-йонната си батерия новите велосипеди-чудо издържат спокойно към 50-60 км на едно зареждане, а 1000 км пробег струват по-малко от 5 лв за ток!:) Самата батерия в масовия случай изглежда като бутилка и не тежи особено. Един обикновен модел електро-велосипед изглежда горе-долу така:

 folding

   Изобретението, набрало вече доста продажби, въпреки скромните няколко месеца от пускането си на пазара, радва с разнообразие от модели, евтина поддръжка и най-важното – екологично ефективна технология, обещаваща нов подход към въглеродните емисии във въздуха.

 italian eb418s              trikeright_small    cabine           brompton_sparticle_2001

   Освен това, водачите на електро-велосипеди могат да избират до каква степен да се движат на собствена тяга и до каква – чрез захранването от батерията! Така може всеки безгрижно да си върти до офиса без нужда от баня след това, а после, на връщане – да вложи повече самоучастие и да поспортува пътьом.
   Скоростта на едно електро-колелото спокойно достига 45км/ч, което за градско придвижване върши чудесна работа. Като всеки един досегашен модел велосипед, и този предлага възможности за монтиране на кош за багаж, както и седалка за дете. Има варианти тандем, такива с лежаща седалка, покриващо купе, а даже и сгъваеми. Интересни са и покритите модели за лошо време.
   Средната тежест на едно електро-колело е приемлива – 20-28кг, т.е – спокойно човек си го нарамва в асансьора и го паркира на терасата:) Има и модели за по-планински терени –електро-байкове, тежащи повече. Аз лично най-си харесах сгъваемите модели – 18-20 кг тегло, същата скорост и издръжливост на батерията като средния клас, само дето заемат още по-малко място, дори и на терасата.

   Като цена – електрическите колела за жалост понастоящвм не са особено достъпни за българския потребител – цените им в момента започват от около 1500лв. Това обаче несъмнено ще се промени следващите 6 месеца след едно по-масово навлизане на пазара. Според мен обаче цената и в досегашният и вид е предизвикателство за онези, които са отделили няколко хиляди вече за кола. След последните данни за драстично свиване на авто-бизнеса с коли втора употреба у нас, цените са паднали дотолкова, че спокойно човек може да си купи кола за 2К (за през зимата) и колелото за още 1.5К – за останалото време. За мен лично – при цена на картата за градски транспорт в София 50лв/месечно, колелото би си изплатило парите за около 3 години

   Понастоящем купувачите от Англия, САЩ и Канада имат възможността да участват в демонстрационни програми, налице са и ценови промоции. По-долу ще поместя някои избрани линкове към електронни магазини и фирми-производители – ако някой има път натам и пари :) А тук можете да прочетете приблизителна класация на 10-те основни причини да използваме електро-колело според един от сайтовете и според мен:

  1. Редуциране на въглеродните емисии
  2. По-бързо придвижване – да, дори и да нямаме все още добри вело-алеи в София, алтернативата да минем през парка вместо да висим в задръстване или да се набутаме с колата по дупките на някоя пряка си е добра, нали?
  3. Спестяване на средства – тук можем да направим подробни пресмятания спрямо цените на нашия градски транспорт, цената на бензина, както и цената на тока у нас. При всички положения, сумата, инвестирана в колелото се възвръща, да не говорим, че не се налагат скъпи процедури по поддръжка, части и застраховки.
  4. Поддържане на добра форма – използването на електро-байк всъщност не ни дава същото като возенето с мотор. Някакво, макар и скромно усилие е необходимо, за да се придвижим с електро-колелото. Производителите сравняват усилията за изкачване на хълм например с тези на каране по равното при обикновения велосипед. Т.е – няма от какво да се притесняваме:)  Също така, има възможности човек да настрои доколко натоварен да бъде моторът и доколко-краката в даден участък.
  5. Улеснява поддържането на темпо при придвижване – ако приятелите или децата/внуците ви са по-бързи от вас когато карат колело – ето начин да ги догонвате без да се притеснявате от годините си!
  6. Никакви грижи с паркирането – вече и в България има доста стойки за колела, дай Боже и повече:)
  7. Независимост от бюрократите! Тук влизат КАТ, застрахователи и т.н любими на шофьорите хора
  8. Възможност за каране през по-приятни места – паркове, тихи улички
  9. По-лесен живот от преди – т.е: по-малко нерви при ежедневно придвижване, по-бързо и евтино, лесна поддръжка.
  10. И не на последно място – колелото е начин да се забавляваме!
 И като финал- няколко полезни линка: www.electric-bikes.com , www.electricbikesales.co.uk , www.bionx.ca, www.iloveebikes.com, www.optibike.com
 
About these ads

20 коментара »

  1. Искам с три колела и багажник! ;)

    Коментар от Мали — януари 18, 2009 @ 2:33 pm

  2. Аз съм фен на придвижването с мускулна сила, засега поне! :-)

    Освен това, колело без двигател и батерия тежи по-малко (12-17 kg), което е удобно за носене по стълби и тн. Както се сещате, аз не съм луд да си оставя байка вързан на улицата (при това, на цена над 1500 лв!) ей така… Ще трябва да си го нася в офиса и вкъщи… така че 20-28 килограма не звучи добре…

    Но идеята е интересна! :)

    Коментар от Michel — януари 29, 2009 @ 2:10 pm

  3. @Michel
    Ами и аз съм за мускулната сила, но-нали знаем, че след това трябва баня, а в офисите рядко има такива условия. Иначе за съхранението навън-да, определено има рискове. За щастие все повече фирми предлагат паркинги за колела в охраняема зона.
    А за теглото – онова колелце, което съм си харесала, е 12кг с батерията:)

    Коментар от christmas_cactus — януари 29, 2009 @ 8:16 pm

  4. в БГ продавали се?

    Коментар от pavel — май 11, 2009 @ 2:18 pm

  5. Ами доколкото ми е известно все още не, но се очаква тази година да внесат една фирма. Ще пиша ако науча нещо :)

    Коментар от christmas_cactus — май 12, 2009 @ 6:27 pm

  6. Интересувам се такъв вид колело или дали има нещо подобно за дете .Триколка равномерно и по скоро бавно да задвижва педалите самото колело и да предвижва детето. Детето ми неможе да се предвижва само и евентоално с помоща на някакво такова чудо да може хем да се разхожда хем да раздвижва краката.

    Коментар от дани — септември 14, 2009 @ 1:12 pm

  7. Според мен трябва да има, виждала съм каталози по западните сайтове със всякакви модели колела и понеже има по-компактни, по-ниски и леки, не може да няма и по-детски модел. На колко години е детето? Ако ви затруднява да поровите в гугъл, мога да потърся аз

    Коментар от christmas_cactus — септември 14, 2009 @ 10:30 pm

  8. проверих и попаднах на подходящ сайт и то се предлага в българия като модел на колело ме устройва но става въпрос сега пък за механизма който да задвижва педалите и батерията която я няма в България .Ако видите нещо подобно което може да върши работа ще съм много благодарна .Ето и линка на който може да се разгледат триколките.[: http://www.ecotrike-bg.com/

    Коментар от дани — септември 24, 2009 @ 1:41 pm

  9. То всичко е много хубаво ама първо и основно една хубава застраховка живот трябва да си направи човек, че то с кола е опасно от разни мутри, джигити и полу идиоти а камо ли да тръгнеш с колело и при положение, че тука нямамаме и алеи за тях. Но все пак е готино, но пожелавам успех и дълъг живот на притежателите. А да не е добре да се въртят много педали по натоварените улици щото поемаш повече въздух а при това замърсяване и повече боклуци отколкото е необходимо.

    Коментар от fortuna — декември 14, 2009 @ 10:03 am

  10. Привет! Аз попаднах на сайт, в който има различни модели електровелосипеди. Предполагам, че хората с различен вкус ще успеят да си намерят нещо подходящо. Ето и линк: http://www.ecopowersport.eu .

    Коментар от yuli — януари 12, 2010 @ 9:37 am

  11. каква е тази мошеническа цена „над 1500лв“.Кмета на варна е закупил за охранителите 5 електроколела за 3500лв. общо?Ние в бг. си патим от мошеници-търговци.Чудя се дописката по горе дали не е от такъв!

    Коментар от марин — януари 23, 2010 @ 7:43 pm

  12. @марин: Ами цените на електро-колелата са високи, тъй като електро-колелото е сравнително нова разработка и все още не е навлязла на масовия пазар достатъчно. Когато това стане, ще се случи предполагам същият постепенен спад, който имаше при TFT мониторите и телевизорите, които преди 5г струваха по няколко хиляди, а сега са по няколко стотин. По западните сайтове най-евтините електро-велосипеди, които са ми попадали са били с цени близо 1000лв и то без особени претенции за характеристики. А да купиш електро колело без претенции за характеристиките на батерията и на самото колело не е добра идея. Щеше да е добре ако подобни стоки се облекчаваха от ддс и мита при внасяне, за да се стимулира екологията, а и без това за момента нямаме местен аналог и няма как да си ги набавяме освен чрез внос.

    Коментар от christmas_cactus — януари 25, 2010 @ 6:54 pm

  13. Тия колелета да нямат нещо от платина по тях? Щото ако не, това си е пладнешки обир.

    Най-евтиния модел е Windsor LPX за 2100лв – това са най-ниския клас компоненти, абсолютна кранта като велосипед. Такова колело без електрическата част би струвало макс 300лв – значи батерийка и моторче струват 1800лв? WTF. Купете си скутерче по-добре. Или истинско колело.

    BTW някъде да е споменато, че литиевите батерии си имат ограничен живот? Какво става след 2-3 години, когато издъхнат? Купувате нова за хилядарка??

    Коментар от Калин — февруари 15, 2010 @ 10:09 am

  14. и аз искам за мен да си намеря евтино електро сгъваемо колело.
    - да е сгъваемо за да се вкарва в офиса работа, примерно около закачалка или кенефа може да не мрънкат много шефовете че заема място,
    - електро, защото вечер ми се гади в мръсния въздух по баира от НДК до ‘младост 6′ и откровенно бих се подпомогнала тук таме ..иначе съм ‘за спорта’ но вечер просто въздуха е пълна гняс за да се претоварва човек ..не стига че си гладен жаден боли те глава ..пък и баирите нямат край…

    Сега аз ви предлагам, да разгледате по китайските производители които сте навити и разбирачи,
    примерно това дали става за нещо:
    http://www.carminifridge.com/detail102089-electricfoldablebicycle.htm
    да разгледате и предложите нещо като организация да си направим за организирано закупуване на едрова цена, ако има добро колело което китайците ще направят за цена на едро удовлетворяваща групата, то може и по-скоро да си набавим такива електро сгъваеми байкове.
    Е аз не съм голяма разбирачка, приятеля ми се бори с поддръжката на сегашното ми cross-4е, a то кросчето добре се държи 4 години за 200лв от метро ..едни нови капли само е видяло и други дреболии.

    Коментар от вени — февруари 18, 2010 @ 8:21 pm

  15. аз ще ви кажа купих такова колело на мой познат от унгария,струва980лева,с 24 цолови капли е с документ и е чисто-ново.Имах проблем с акомулаторите,те са китайски боклуци,даже и не пише къде са произведени,но купих 3 акомулаторни батерий по 46 лева ПАНАСОНИК,и колелото сега е в отлична форма и не се кара,защото моя приятел сега не го иска,така че ако някой прояви интерес може да ми се обади на тел 0898217955 и да го вземе,много е удобно и е страхотен кеф да го караш,но съм 120 кила и не е за мен иначе бих си го оставил,с едно зареждане изкарва 35 километра а се зарежда за 4 часа има си собствено зарядно и наистина за около 2 сезона се изплаща

    Коментар от явор — май 13, 2010 @ 2:44 am

  16. Супер идея е и скоро се надявам да изравнят цените със западна Европа, по-скъпи и в това отношение.
    Колкото за градския транспорт, написаното за изплащането след 3 години беше глупаво. Няма нещо по-лошо за предвижване в София от градския.(Мизерия, нередовност, скъпо сравнение с транспорта на много места в източна и централна Европа поради нуждата от прекачване от 2 до 4 пъти за 3 км, много бавно движение, некомфортно, метро което се строи 150 години по-късно от други); с кола пътуването е ад, всички знаем колко пари излиза задръстването в центъра, колкото до време моят случай с кола в празник хотел Хемус – Сточна гара за 8мин, през работен ден (аз работя в работни) от 40 до 55мин, същото разстояние изминавам пеш, сутрин за 35/40мин, вечер за 50мин(разходка). с няколко думи, едно колело с ел. моторче ти дава свобода както от зависимостта към петрола, и цените му, така и от мизерията от градския транспорт. Пожелавам бърз успех на фирмите които са ориентирани към отрасъла, рано или късно ще се преориентираме всички, за сега трябва да седнем на задниците си и да се замислим какво правим, после ще ни дойдат и добрите идеи. Скептиците да си живеят на плоската земя.

    Коментар от Емо — май 31, 2010 @ 4:14 pm

  17. този велосипед е супер имам познат които има такъв велосипед китаиско производство хиляда лв. го е взел от панаира в пловдив през лятото мисля и аз даси купя даси джиткам в града

    Коментар от георги петров — декември 15, 2010 @ 9:40 pm

  18. Ей супер, да разкаже ако иска, можем да го качим тука, ще е интересно:)

    Коментар от christmas_cactus — декември 15, 2010 @ 10:15 pm

  19. Купих си такова ел-колело. „Върха“ е!

    Коментар от Ники — януари 15, 2012 @ 3:13 am

  20. ve4e 2 godina go tarkam mnogo sa qki!!!!!!naistina sam dovolen!!!

    Коментар от Анонимен — юни 11, 2012 @ 2:04 pm


RSS хранилка за коментарите към тази публикация. TrackBack URI

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

The Shocking Blue Green Theme. Блог в WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: